Paddenstoelen

De paddenstoelenwerkgroep inventariseert alle paddenstoelen en slijmzwammen in de Haagse en Wassenaarse parken, landgoederen en natuurgebieden.
We gaan op excursie op dinsdagochtend om de twee weken. De exemplaren die niet in het veld op naam gebracht kunnen worden gaan mee naar huis en worden door leden thuis gedetermineerd.
De werkgroep bestaat al ruim 30 jaar. De werkgroep kent echte leden, die ook zelf determineren en daarnaast een groep belangstellenden. Het aantal deelnemers aan een excursie bedraagt meestal 10 tot 15.

De werkgroep is onder de naam Paddenstoelen Werkgroep Wassenaarse Parken ook deel van de Nederlandse Mycologische vereniging (NMV). Op verzoek van de NMV doet de werkgroep mee aan een monitoring project.
We bekijken onder anderen een kavel in park Clingendael..

Kees Pinster
coördinator paddenstoelenwerkgroep KNNV, afd. Den Haag
Telefoon: 0633773176 email: paddenstoelen@den-haag.knnv.nl

Het excursie-plan van de paddenstoelenwerkgroep is onderaan op deze pagina vermeld.
Daarnaast staan er excursies als activiteit (ook) in de agenda.

Kijk ook eens in de Kennisbank bij… :

(Ingevoegd door webred.) 10-12-2018:
Bekijk ‘ns: de IJshaar-pagina over een rozeblauwig waskorstje-fenomeen.

Witdekselkalkbekertje (myxomyceet).

Paddenstoelen excursie-programma.

De excursie-programma’s van de werkgroep “Paddenstoelen Werkgroep Wassenaarse Parken” (PWWP) worden regelmatig bijgewerkt. De meest actuele tref je hieronder als bijlage aan.
Bij de uitvoering van de excursies is het mogelijk dat corona-veiligheidsmaatregelen aan de orde komen. Zo kan de groep worden opgesplitst als het aantal deelnemers dat vereist.
De laatste programma’s zijn nu:
het programma van het eerste halfjaar van 2024 en
het programma van het tweede halfjaar van 2023.